När glädjen försvinner.


2 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Min inspiration är borta. Puts väck. Precis som en liljebagge försvinner den innan jag hunnit nypa tag.
Jag ser allt vackert omkring mig men orkar inte dela med mig.
Jag känner ingenting.
Det som förut varit min egna plats känns som någon annans.
 
 
Varje gång jag hade ont i huvudet eller för mycket att fundera på kunde jag gå ut och rensa ogräs. Då försvann alla tankar för en stund. Det var mitt andningsrum. Just nu virvlar de runt mer än någonsin när jag är i trädgården. Jag kan inte slappna av. Förut såg jag allt som var fint. Nu ser jag bara allt som måste göras.
 
 
Jag vill ha min glädje tillbaka. Min iver. Min spontana-gräva-en-ny-rabatt-för-att-jag-känner-för-det känsla.
Vart har den tagit vägen?
Var har min glädje att visa alla er (som jag ser fortfarande tittar in här) vad jag gör, vad jag ser?
 
 
Jag hoppas den kommer tillbaka. 
 
 
För jag saknar den så.
 

// Anna

 

Gunsan

Men det där låter inte kul.Tror att det du kan göra är att bara vänta på att din glädje ska komma åter.Försök att tänka positiva tankar och strunta i det som du tycker måste göras.Hade en sådan tid när jag fick bröstcanser då var det många svarta dagar.men när jag märkte att allt gick åt rätt håll då kom glädjen över allt som jag har tillbaka.Du ska se att så blir det för dig med.
Tröstekramar.

Svar: Söta du, vad glad jag blev av det här. :) Ja, jag ska enbart fokusera på det roliga nu så får resten lösa sig själv. Ha en underbar nationaldag! Kramar!
None None

2014-05-30 @ 11:52:51
URL: http://www.tradgardsdrammar.blogspot.se



Anonym

Det var lustigt för jag kände precis samma sak häromveckan när jag jobbade i min egen trädgård, när den skulle snyggas till inför min sons studentmottagning. Jag har rabatter fulla med trevliga perenner och snygga buskar men nu kändes allt som en enda stor börda. Jag rensade ogräs,luckrade upp jorden och slängde en del på komposten.Vattnade för det har varit väldigt torrt här i Stockholmstrakten och sedan några dagar senare så fick jag min belöning. På framsidan hade allt blivit så vackert med det svarta och silvriga och på baksidan såg det också bra ut.Ledvärken och den onda ryggen var som bortblåst.Min vanliga trädgårdsmani kom tillbaka och allt var som vanligt igen.Konstigt att man kan känna så här.

Svar: Ja ibland går man på sparlåga och allt känns jobbigt och tungt. Jag ska försöka komma igång med roliga projekt jag planerat och så får gräsmattan och ogräset vänta på sig. Hellre lite ogräs i rabatten och en glad trädgårdsmästare än tvärtom! :) Kram!
None None

2014-06-03 @ 18:11:05





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback