..


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt

Mina mål 2013

Mina mål för 2013 var ganska spretiga. Vi flyttade in i Mars och samtidigt sökte jag till min trädgårdsmästarutbildning. Det var många som sökte och det var ett prov först samt en provintervju efter. Men här kommer mina mål för året och lite om dem.

·         Anlägga baksidan.

Anläggningen av baksidan är klar. I alla fall grovarbetet nu återstår bara det roliga med att plantera och planera upp hur jag vill ha det

 

·         Komma in på trädgårdsmästarutbildningen.

Jag klarade att komma in! Herregud vad jag slitit för detta och vad jag sliter nu på utbildningen. Som tur var känns det inte så hemskt att få hålla på med det man älskar varje dag.

 

·         Plantera en massa lökar i höst.

Ett par trehundra är i marken men inte alla än så kan inte stryka den riktigt än.

 

·         Påbörja éntrerabatten

Éntrerabatten är grävd och lökar är planterade men perennerna ska sås i vinter och planteras ut i vår. Men överlag är den färdig.

 

·         Ta fram de gamla kryddrutorna (som är från -37) och anlägga kryddträdgård.

Två stycken har jag fått fram och planterat en massa gott, två ligger under rhododendornen så den ska stammas upp nästa år så jag får fram alla.

 

·         Börja med murrabatten

Jag har påbörjat murrabatten och har planterar nepetasticklingar som tagit sig med en väldig fart samt flyttat ett gäng gamla svartavinbär dit samt två buskrosor. Nu är det lite mer perenner sen klart.

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback