Krokusarnas tid är nu!.


2 kommentarer / Datum: / Kategori: Lökar och Knölar
Jag kan sitta i timmar och bara titta på krokusarna. Dessa första blommor som öppnar upp sig för solen men annars förblir stängda. De gamla krokusarna blommar först, de nya har inte vågat öppna sig än.
De står i gruset, bland snea stenplattor som lutar efter många års barfotatrampande. Men som våren så kommer de varje år. Lika troget som en hund. Lika vackra som en bröllopsklänning. Och lika lycklig blir jag varje gång.

 
Vissa står i skuggan merparten av sin vakna tid och blir bara blekare och blekare för varje år. Åldrandet är fint och det gör en ödmjuk till deras mer färgstarka nya grannar.
 
I soljuset är de nästan transparanta. Man får olika färgskiftningar beroende på vart man tittar och vid vilken tidpunkt. Jag kan inte se mig mätt på dem! Plantera mer krokus nästa år och dela de gamla! Jag måste ha mer!
 
Se på dessa skönheter. Kan man inte annat än le år vårens första blomning? Och vilken spektakulär sådan!
 
 
Vad jag har längtat efter detta. Vad jag längtat efter solens strålar och binas surr i buskarna. Vad jag längtat efter er mina underbara vänner som gör livet både lättare och roligare att leva. Nu är våren här mina kära vänner.
 
 
 
Under Magnolian bor mina vita skönheter. De ser ut som hennes grenar är inbäddade i ett vitt moln.
Ha en underbar dag och hoppas krokusarnas tid snart är hos er med!

// Anna

 

Gunsan

Håller med om att Krokus är en ljuvlig liten blomma.Går runt och tittar på mina varje dag.
Kram

Svar: Ja den är verkligen underskattad tycker jag! :D
None None

2014-03-11 @ 08:18:47



Lantloppan

Fantastiskt fina bilder på krokusarna. Härliga vår :-) Kram
/Liv

Svar: Tackar! Ja nu är det igång! :)
None None

2014-03-16 @ 21:30:18
URL: http://lantloppan.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback