Svar från Nelson Garden.


1 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Jag skickade ett besviket mail till Nelson Garden angående att deras fröpåse med Jamaican Bell bara innehöll tre fröer. Jag fick ett mailsvar idag där de skrev att de bad om ursäkt och att det skulle vara 4 fröer i påsen........................
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
........ ungefär mitt ansiktsutryck när jag läste det.
 
4 stycken fröer för 40 kr, det blir enkelt uträknat 10 kr/frö.
Jag blir mest förbannad för att det köps säkert en del av Nelson Gardens fröer på ica, blomsterlandet osv där det även strosar en del nybörjare inom sådd och så tror de att det är ett normalt pris...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

...
 
Liten uträkning för er som är nyfikna. Alla fröer förutom hos Impecta är räknade på sorten Jamaican Bell som det var jag köpte från Nelson Garden.
 
Hos Impecta säljs chilin i påsar för max 35 kr, påsarna innehåller 12 frön. Kostnad per frö: 2,9 kr

Runåbergs
ekochili säljs för 25 kr påsen, påsarna innehåller 15 frön. Kostnad per frö: 1,6 kr
 
Frö med postens frön säljs för 29,90 kr påsen, påsarna innehåller 15 frön. Kostnad per frö: 1,9 kr
 
Nelson garden/Lord Nelson, 4 fröer och påsen kostar 40 kr: kostnad per frö: 10 kr
 

 
Ja ni kan ju se skillnaden själva. Tråkigt att det ska vara sådan stor skillnad inom samma bransch.
Jag vet ju vart jag inte kommer att handla mina fröer ifrån längre.
Nä nu ska jag ut i solen och dricka kaffe!
 

// Anna

 
 
 

Frida

Oj vad galet! Man borde bli bättre på att ta frön själv på de växter man kan. Igår skulle jag så chili och tomat. Tomatfrön hade jag tagit själv men chili slutade med att jag köpte en ekologisk färsk chili, sådde fröna och lagade mat på resten av chilin. Billigare än en fröpåse.

Svar: Ja verkligen! Jag tar mycket egna frön men inte från chili och tomat än, får göra det denna säsongen. :)
None None

2014-02-23 @ 07:37:43
URL: http://www.septemberbacken.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback