Året 2013 - April.


1 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
 I April började de att röra på sig i rabtterna, krokusarna kom upp med väldig fart.
Här bara vita under Magnolian. Måste påminna mig själv om att sätta fler vita här.
 
 
De här gula är jag riktigt förtjust i! Sån härlig gul färg, inte för skrikig utan perfekt.
 
 
 
Jag sprutade framsidans gräsmatta med Järnsulfat för att få bort mossan. Det fungerade super bra och ska användas i år igen!
 
 
Jag planterade en massa jordgubbar som tog sig fint första säsongen.
 
 
Sen kämpade jag på med baksidan, helt täckt med gullris som nu efter många timmars slit är borta!
 
 
Ja man kan ju inte klandra våren för att vara tidig i fjol. Det var helt kalt på träden i slutet på april. Riktigt tråkigt. Men i år spås det att våren ska komma redan i Mars här hos oss. Man får hoppas att de har rätt denna gången.

// Anna

 

Helena´s Hem & Trädgård

Jag är svag för de ljusgula krokusarna oxå.
Vilken fin blogg du har!
KRAM från mig!

Svar: Ja de ligger lite varmare om hjärtat än "vanliga" krokusar :)Tack så mycket! :)
Kram
None None

2014-02-07 @ 20:40:09
URL: http://helenashemotradgard.blogspot.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback