Sticks and stones may brake....


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
 Blåsor på händerna. Trötta fötter. En hjärna som går på halvfart. Lätt regn
Med detta begav jag mig idag ut med resten av klassen för att klippa gräskanter. Inte en timme, inte två utan i sex timmar. Av enbart klippning av gräskanter. Det är tufft. Det är hårt. Men jag har inte varit så här lycklig på länge.
Jag somnade en micro stund medans maten stod på spisen och sen begav jag mig ut i min egen trädgård. Jag har inte tröttnat på den än fast kroppen säger ifrån.
Jag fortsatte med min komposthistoria och har täckt alla rabatter i "sovrummet" nu och även de nya bambusarna (kan man säga så?) vilka redan har skjutit nya skott. Härligt!
 
Men eftersom det är så sjukt tråkigt att se bilder på min kompost haha så får ni se en av mina (fem) kärleksörter. Det är bara denna som sitter i kruka, jag tycker de är finare i kruka, de blir maffigare och göms inte av andra perenner. Just den här fick någon skum sjukdom i våras (därav den lilla storleken) där stjälkar och blad blev vattniga och geggiga innefrån. Någon som vet vad det kan ha varit?
Denna står vid ingången till "sovrummet" så i enbart skugga men den verkar trivas endå.
 
 
Sen är det fint att enbart ha en enkel bollkryss i en lerkruka med. Det behöver inte vara mer komplicerat än så.
 
 
 
 
Ha en underbar tisdagskväll!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback