Botaniska Del 1.


1 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Idag var vi på arbetsplatsbesök på botaniska trädgården här i Göteborg.
Vi fick en guidad tur av Marika Irvine samt vår lärare Emma.
Vi fick ta del av hur arbetet går till på botaniska samt lite backstage visning som ej visas för besökarna.
Här kommer de första bilderna.
Det lär bli två inlägg eftersom jag tog så offantligt mycket bilder!
 
Perennplantering med lejongap och rudbeckia
 
Jag blev helt kär i silveraxet som även doftade helt underbart. Lukten kändes på flera meters avstånd.
 
 
Genom rhododendrondalen upp mot klippträdgården
 
En liten del av klippträdgården.
 
Backstage fanns det en massa "special" plantor som denna taklöken (hoppas det är taklök nu :P)
Mängder av dahlior.
 
Nu får det räcka för idag!
Jag ska läsa en englesk teskt om gräsmatteskötsel (engelsmännen kan det här med gräsmattor) tills i morgon.
 
Ha en underbar lill-lördag!
 
 

Råholskan

Åh, jag var i Göteborg med jobbet för ett par veckor sedan och hade ett par timmar att slå ihjäl, och strosade då genom botaniska. Så mycket härligt att se, förstår att du fick massor med läckra bilder (gillar taklöksbilden skarpt!) med dig. Dahliorna var verkligen maffiga. Där fick jag en del att tänka på ska erkännas. Inser just att det varit mycket jobb ett tag, jag läser och tittar in och myser, men har varit dålig på att uppdatera själv. Ser fram mot fler bilder, vill jag nog säga med detta!
Må gott :)

Svar: Hej! Ja jag har saknat dina uppdateringar :) Botaniska var så himla roligt mer bilder kommer snart! Må gott!
None None

2013-09-26 @ 21:14:49
URL: http://blandtallarochbarr.blogspot.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback