Det finns inget som heter "för mycket tulpaner"!.


2 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Japp, då var hösten lökbeställning avklarad.
Glöm ej att jag redan planterat 45 tulpaner + köpte på mig 2 kg rosa tulpaner  på lidl för 70 spänn igår (FYND!).
Jag har lite ångest för hur jag ska få ner alla lökar i jorden, speciellt i den rabatten som inte ens är grävd än.
Men det är ett mindre problem, titta nu in min helt underbara beställning.
 
25 stycken Elegant Lady
 
 
8 stycken av Ballade
 
 
10 stycken Kungsängsliljor
 
20 stycken Purissima
 
40 stycken Rosie Garlic
 
 
30 stycken Regnbågsiris
 
 
20 stycken Stellata
 
 
15 stycken Spring Green
 
 
2 stycken Oriental White
 
 
5 stycken Sweet Desire
 
 
7 stycken Global Desire
 
 
Har jag förlorat förståndet helt? Hur ska jag hinna med detta?
Det var bara det att odlahade så många sorter, och till bra pris + att man fick 100 stycken botaniska krokus på köpet. Etthundrastycken!
 
Det är 352 lökar med allt inräknat som ska i jorden den närmaste veckan.
ShitOMajGad! :)
 

gunsan

Oj oj så mycket fint du ska plantera Kommer bli så vackert i vår.
Kram.

Svar: Jag hoppas verkligen det :D Kram
None None

2013-10-04 @ 19:07:16
URL: http://tradgardsdrammar.blogspot.se



Råholskan

Ojojoj, så läckert det blir till våren :) Har pillrat ner 40 lökar, men nu blev jag inspirerad och det är nog säkert lite glest satt. Man kan aldrig ha för många tulpaner! De var ruskigt eleganta de där 'elegant lady' och 'ballade'. Rosa och lila också... :)

Svar: Ja jag hoppas det blir bra!Varje vår tänker jag nämligen, " varför satte jag inte fler lökar" så i år så ska de banne mig ner i jorden. Man behöver verkligen vårlökarna på våren när inget annat blommar. :)
None None

2013-10-04 @ 20:11:46





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback