Löv och äpplen i mängder!.


1 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Vi slutade klockan ett idag i skolan vilket var super med tanke på att det mörknar redan vid halv fem nu för tiden. Så jag han faktiskt med lite trädgård när jag kom hem innan middag, nattning och livet i sig.
 
Jag har planterat ungefär en 50 stycken påskliljor under min roshäck. Det är påskliljor jag plockat upp på ett annat ställe så de är begagnade :) Vi får väl se vilka sorter som kommer upp i vår!
 

Täckte även med löv, mina nya Romanze rosor står och trängs längst ut och de behövde nog något mot kylan i vinter. Rosen är härdig här men jag såg att vissa inte var riktigt ordentligt nergrävda och jag var för lat för att hämta mer jord.  Jag har inga perenner under häcken bara jorgubbar och smultron som marktäckare.
Jordgubbar är super som marktäckare och jag förstår inte varför folk ska hålla på och dalta med någon vissen salvia under en roshäck när du kan få jordgubbar som ynglar av sig som kaniner och är gröna i princip året om??? + att du får jordgubbar. Win Win eller?
 
Okej, jag han bara med att täcka halva roshäcken. FY vad tråkiga bilderna ser ut, helt grått och fult. Och inte har jag klippt gräset på några månader heller, undra om det är värt att göra det nu?
 
 
Något som ser lite roligare ut är mitt ena äppelträd. Efter stormen flög alla löv av och nästan alla äpplen så nu sitter några kvar som julkulor i trädet. Hoppas de får sitta kvar tills snön det hade varit väldigt vackert.

Äpplerna på marken är värre än värst, man måste klyfta ett äpple innan man lägger det på komposten eftersom det annars förvandlas till en kletig boll med skal på som aldrig förmultnar.
Och det är inte så lätt att sitta och klyfta en biljon äpplen för att slänga.
 

// Anna

 
 
 

Frida

Du verkar ha galet många lökväxter och det måste vara så fint på våren. Lova att visa bilder då!

Kram Frida

Svar: Hahah jag hoppas det blir snyggt i alla fall, förra året blev det mest råddjursföda av tulpanerna :P
None None

2013-11-15 @ 17:10:30
URL: http://www.septemberbacken.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback