Betraktar.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Jag har haft några dagars frånvaro på grund av en operation jag behövde göra men nu börjar det rycka i mina gröna fingrar igen.  Vi har hela 9 grader här och det börjar gå mot december.
Tänk att New Dawnen blommar än? Det är helt otroligt, har säkert skrivit om den en hel massa gånger men vilken ros!
 
 
Nu när jag legat inne ett par dar har jag börjat att se saker utanför fönstret ( nej jag har inte blivit knäpp), min trädgård ser ut som en djungel om jag jämför med min grannes. Mina rabatter har blivit lämnade som de är. Fröställningarna står kvar, vissna blad och kvistar så långt ögat kan nå. Löv i drivor och gamla päron och äpplen som skrumpnat ihop på grenarna.
 
Ja, bilder är tagen från köksfönstret .
 
Men jag kan inte med att ta bort något. Tänk på alla små maskar och kryp som älskar min jungelträdgård på vintern. Fåglarna fullkomligt stupar av mättnad  efter en paus i mina frukträd.
Men det ser inte roligt ut. Nope. När snön kommer så blir det annat. Då ska man vara glad för att man inte tagit bort vintersiluetterna av perennerna och att de engelska damerna (rosorna) har en bädd av löv på fötterna.
 
Men i morgon ska jag pallra mig till skolan, vi ska nämligen på Studiebesök på Wästhgöta gård så det blir nog en del bilder därifrån :)
 

// Anna

 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback