Tänk om, tänk rätt..


1 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Denna Enen strök med i vår, samtidigt som en prydnadsgran som även den satt i den här lilla rabatten.
Vilken mördarvår vi har haft här! Jag väntade ut i det sista för att klippa bort den eftersom den kunde kommit igen.
Men nej.
Ja är besegrad. Död som en sten var den igår också så då är det bara att tänka om.
 
 
Rabatten är lila. Eller det som jag ser nu blommar i lila och blå nyanser. En liten liten Magnolia växer även och en blå Hosta.
Så eftersom jag gärna vill ha lite höjd så bestämde jag mig för att enbart klippa bort grenarna och inte enda in mot stammen. På det sättet blev det en ca två meter hög trästam/stolpe och där ska jag ha en klätterros som blommar kontinuerligt. Vad tror ni om det?
 
 
Jag har faktiskt redan beställt en ros och det blev Kordes Aloha!
Den persikoorangea färgen tror jag kommer bli super mot det lila!
 
Tror ni det kommer bli bra? :)
 
 
 

Gunborg Uhno

Tror det där blir jättebra.Vacker ros.
Såg i går att vårt fina biggaråträd håller på att dö.Flera stora grenar där har bladen vissnat och det har gått fort bara ett par dagar.Den blommade så fint för ett tag sedan men det blir nog till att ta bort det .Funderar på att göra som du låta en del grenar och stammen vara kvar ock sätta en ros.
Kramar.

Svar: Ja det är en super bra idé! Sen så "slipper" man gräva upp hela stubben och rötter också :D Tråkigt med ert träd :( Biggaråer som är så gott!
None None

2013-06-13 @ 08:16:20
URL: http://tradgardsdrammar.blogspot.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback