Paket time!.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Idag hämtade jag ut ett paket från Odla som jag väntat med spänning på.
Det är första gången jag beställer därirån och jag velade mellan att köpa rotelar (större perenner) eller fler och pluggplantor. Jag valde rotbitarna då jag hört gott om dem och att de brukar ta sig bra redan första säsong.

Pluggplantorna är säkert super och man får mycket för pengarna, men jag vet att jag kommer behöva så mycket pluggisar i vinter och då kan jag lyxa till det med en del stora plantor nu istället ;)
De kom bra förpackade och tro eller ej men jag fick 6 stycken plantor som bonus!
Jag trodde bara jag skulle få en Näva! Mycket trevlig överaskning!
 
 
Som ni ser har jag fått klippa ner mina Margeriter, det var ovädret och ösregnet som krossat dem. Konstigt att klockorna klarat sig dock.
 

Jag har fått planterat nästan alla idag.
Här kommer en trevlig liten lista på allt.
 
Rosenstav "Vit" 10 st
Rosenstav "Rosa" 10 st
Ängsnäva "Bakers Pink" 1 st
Amerikanskt Älggräs" Venusta Magnifica" 3 st
Kungsljus " White Domino" 3 st
Höstflox "Danielle" 6 st
Höstflox " Bright Eyes" 6 st
Höstanemon "Serenade" 3 st
Hosta "El Nino" 3 st
Trädgårdsstormhatt "Vit" 3 st
 

Överlag är jag väldigt nöjd och alla rötter såg friska och fina ut, inga märken eller blöta ställen.
Nu får vi se om det blir något av dem, det var ju ingen idé att ta några kort etersom de är under jord :D
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback