Spår av den gamla trädgården.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Nära entren ligger det fyra rutor.
Fyra odlingsrutor om jag tror rätt.
De måste ha gjorts när de la stenen runt huset.
Man ser bara två av rutorna eftersom Rohododendronbusken har vuxit sig över de andra två.
Då kan man ju få en aning om hur gamla rutorna är i alla fall.
Eftersom en rohododendron inte växer vansinnigt fort :)
 
 
Det här måste ha varit någon form av kryddland förut.
De ligger vid entren, och är precis uppdelat som ett kryddland + att myntan växer kvar (kan man någonsin få bort en mynta). När roshäcken till höger i bild var mindre och Roddisen inte så stor hade de varit sol hela dagen.
Nu är det tyvärr inte så alls. Utan enbart sol på förmiddagen och sen är det skugga resten.
 
 
Jag har som tidigare sagt inte gjort så mycket med trädgården alls utan väntat och sett vad som sker av sig själv. De långa "stråna" däremot har jag satt, det är irislökar från Lildl som jag bara köpte och provade. Tror inte det blir någon blommning ;)
Det som växer där är mynta, som sprider sig såklart. En mörkröd kärleksört vilket jag ogillar. De röda kärleksörterna har inte fräschheten som de vanliga utan ser ut som något visset. Sen en Julros som har vanliga gröna blommor. Myskmadran till höger också men den växer under Roddisen.
 
 
Där har ni bilden man ser från entren när man kommer. Inget kul.
Vad ska jag hitta på i mina rutor?
Det är ju en del skugga och marken är långt ifrån bördig.
Bor ju i LERum så ni kan ju föreställa er själva :D
 
Ett tag funderade jag på att stamma upp roddisen så alla fyra rutor syns.
Men den är väldigt fin som den är och jag är osäker om det blir bra alls.
Vad hade ni gjort med mina rutor?
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback