Kryddor i ruta.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Som ni såg i mitt förra inlägg visste jag inte riktigt hur jag skulle göra med mina rutor.
Jag valde att rensa bort allt och sätta kryddor där.
Det är mer skugga än sol men med lite kärlek överlever dem nog.
 
 
Det blev några som jag redan hade från en pallkrage. Timjan, oregano och kruspersilja.
Sen var jag på Blomsterlandet idag och de hade REA på en massa perenner och kryddor.
Köpte bara två Marton (men de får bli i ett annat inlägg) och kryddor. Det blev kryddtimjan, vitbrokig oregano (skit snygg!), slatbladig persilja och salvia. Gräslöken är från Ica och redan använd av :)
 
 
I morgon blir det till att kruka mina basilka plantor och rosmarinen som även ska friseras lite.
De får bo bredvid i krukor eller möjligtvis på altanen vid grillen då de kräver en del sol.
Dillen har jag bara ett spröt av i år, total misslyckad dill för min del. Den satans dillen är så knepig. Nästa år ska jag sprida ut frön lite var stans så kanske den har en chans.
 
 
Hoppas ni har en härlig torsdag!
 
//Anna
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback