Projekt nr #4356.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Jag funderar på att börja med ett nytt projekt. Igen.
Haha jag kan inte hjälpa det! Blir så otroligt inspirerad hela tiden.
Denna gången tänkte jag göra en surjordsrabatt på baksidan av huset.
Just nu ligger det en slänt med gräsmatta och idén dök upp när jag försökte klippa gräset där en dag. Fy vad jobbigt att släpa med sig gräsklipparen i en backe hela tiden.
Med tanke på att det i princip är skugga dygnet runt så kan jag inte ha något annat roligt där.
Det är norrsidan så det tinar upp sist och fryser först.
 
Min tanke var att anlägga torvblock i en upphöjd rabatt men att den blir som en mur från grusgången sett, hänger ni med? Det kommer bli ett torvblock högt på platån och sen blir det nog fyra torvblock längst ner mot gruset. Jag funderar på att ha det jämt vid platån men det blir inte lika bra klimat då.
 
 
Hänger ni med på mina bristfälliga foton och illustrationer?
Tror ni det blir fult med torvblock?
 
 Jag funderar på ljung, rhododendron någon hosta kanske och så ska jag flytta magnolian som står på framsidan.
 
 

// Anna

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback