Vad är det för fel på mig!.


2 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
När jag flyttade in i min nya trädgård i månadskiftet Mars/April sa jag till mig själv att jag inte skulle göra något med trädgården första året. Jag tror till och med att jag skrev det i en krönika i våras?
 
Men jag har ett grävberoende. Ett missbruk av den jordigaste sorten. Jag kan inte hindra mig från att ändra och gräva och göra om. Jag har utan att överdriva grävt upp 500 m2 av tomten, vilket ugör ungefär halva min tomt.
 
Baksidan är uppgrävd och ändrad, jag har till och med flyttat både roshäckar och träd med minigrävaren.
Byggt altan, byggt stenläggning på baksidan, murat en mur och nu.. har jag börjat med entrén.
Jag sa att jag enbart skulle gräva om "rabatten" som låg där och låta allt vila tills nästa år.
Men nu ser det ut så här efter denna veckan återfall i grävträsket.
 
 
 
Mannen har börjat med trappan och jag har grävt om rabatten. En guldtuja fick stryka på foten då den inte var det vackraste i denna värld. Pinnen till höger markerar var staketet ska stå senare. Det blir ett trästaket här vid entren med en grind mellan stolpen och astilben som står där.
 
 
Snacka om att det ser rörigt ut just nu och jag som börjar skolan på måndag. Hur ska jag hinna med allt hade jag tänkt?
 
 
Men nu till något helt annat. Jag är ute med båten på min sista ledighet för det kommande ett och ett halvt året framåt. Det känns underbart! Och jag har ett inlägg om den fina naturliga trädgården jag hittat här på ön. Vi ligger nära Marstrand på en naturhamn och när stan har regn inte långt här i från så har vi sol :)
 
Hörs snart igen!
 
//Anna

INgela

hej Åh hej o hå vad jag önskar jag hade din grävstyrka :) här behöver jag be maken om hjälp.. men han gör det villigt, nästan jämt.
Vet att du har svårt att ge råd här men vi har en plätt på ena sidan uppfarten där det vuxit en massa blomster, men nu vill vi ha vintergrönt och ett litet prydnadsträd där... och ja har ngr frågor och undrar om du kan svara på mail om det?

kram Ingela

Svar: Hej!Självklart hjälper jag gärna till! Det är jätte roligt att diskutera med andra om växtval osv :) Skicka ett mail med dina frågor bara på [email protected] eller använd formuläret på min blogg så kommer det också direkt till mig. Hörs snart! Kram Anna
None None

2013-08-30 @ 10:30:00
URL: http://www.fjallboskogen.blogspot.com



Agneta

Inget fel på dig inte, fullkomligen normal som jag ser det! När inspirationen kommer då gäller det att sätta igång för då är det som allra roligast.
Och så fint du gjort!
Agneta kram

Svar: Ja det är väl sant, alla vi som älskar trädgård har väl lite av den sjukdomen ;)
Kram!
None None

2013-09-01 @ 14:57:07
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback