Sofiero - ett snabbesök på två timmar.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Trädgårdsbesök
För att verkligen uppleva sofiero måste man spendera minst en dag där. Säkert flera veckor om man ska få med allt. Men ett snabbesök i min favoritpark är inte illa det heller. Det ligger ju inte direkt granne med mig :)
 
 
På väg ner mot rhododendrondalen.
 
 
Jag är normalt inte så förtjust i roddisar men denna med kråsade kanter var urläcker!
 
 
 
Supersnyggt med den limegröna bakgrunden. Kan ni tänka er att om två veckor kommer denna vyn enbart vara mörkgrön. Känns svårt att tro nu.
 
 
Vattenspeglar är så vackra!
 
 
Genom bokskogen såg man havet och Danmark.
 
 
Jag traskade bort till grönsakslanden eller vad man kan kalla det. Inte så mycket grönsaker nu, men den "odlade" delen av parken i alla fall.
 
Jag har blivit jätteförtjust i orange blandat med olika rosa och lila nyanser. Har nog enbart planterat den kombon nu i vår. Denna kombon var även den helt underbar.
 
 
 
 
Det vita fluffet är förgätmigejer. Alla i vitt!
 
 
En sån här gång med äppelböjar hade varit underbart!
 
 

// Anna

 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback