Lärjeåns trädgårdar.


1 kommentarer / Datum: / Kategori: Trädgårdsbesök
Det kan tänkas konstigt att vi åker och hälsar på trädgårdar mitt i vintern. När snön täcker det mesta och inte ett spår av blommning i sikte. Ja lite underligt är det nog men på sommaren och våren har alla fullt upp med sitt så vintern passar bra. Man kan fortfarande se tanken bakom trädgården och det är viktigare än en enskild blomma. Lärjeåns trädgårdar ligger i Angered. Det är ett Vägen Ut kopperativ som tillhandahåller arbetsträning för alla som behöver det och har haft det lite svårt i livet. Det är öppet för allmänheten och det finns ett café och även vårmarknad. Jag rekomenderar ett besök om ni hälsar på i Göteborg.
 
 
Det är ingen visningsträdgård, den har inget koncept. Det är en härlig blandning av olika individers skaparglädje. Alla får genomföra sin idé vilket har resulterat i en trädgård med dammar, biodling, labyrinter, grönsaksbäddar och en massa annat. På bilden ser ni en pallkrageodling och i mitten står en vattentunna som någon har borrat hål i och planterat jordgubbar som sticker ut. Tunnan är sen täckt med säckväv. Ett väldigt roligt och annorlunda sätt att odla jordgubbar på!
 
 
En handgjord betongkruka stod mitt i idlingen med en liten lavendel som kämpade för solljus.
 
 
En del av trädgården med det stora växthuset.
 
 
Det finns odlingslotter man kan hyra men de är så populära att man måste stå i kö.
 
 
En kryddgård mitt i det hela.
 
 
Här kan mas sitta i solen och ta en kopp kaffe, jag gillar krukorna med säckväv runt!
 
 
I växthuset stod gamla krukor i väntan på våren.
Jag tycker verkligen ni ska åka dit till våren och sommaren. Jag kommer defenitivt göra ett återbesök!
 

// Anna

 
 

Rosor och ruiner

Tack för tips om is i tulpanerna, det måste jag prova! Köper också mycket tulpaner, så här års blir det en bukett i veckan, och oftast blir det ett tiopack på Ica. Synd bara att det inte alltid är vatten i hinkarna när man köper dem.. :(

Ha det gott!
Gunilla

Svar: Ja vissa butikers blomsterutbud är under all kritik, känns ibland som om de inte ens bryr sig. Vissa ser rent av halvdöda ut innan men ens tagit med dem hem :/Kram Anna
None None

2014-01-26 @ 22:58:35
URL: http://rosorochruiner.blogspot.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback