Pimpa en höstkruka och vikten av att plantera i nivåer.


2 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Det var fyra grader klockan 6 i morse, detta betyder (när man bor här i gbg) att det kan komma nattfrost vilken sekund som helst om det kommer kalla vindar från havet.
Det märktes med en gång på sommarblommorna som i princip tynat bort de senaste dagarna.
Endast pelargonerna som ser bra ut och de får jag nog ta in snart med tanke på nattempen.
 
Så jag tog en tur till blomsterlandet och tänkte innhandla lite växter till min första höstplantering för i år.
Jag hade två gamla korgar som inte riktigt såg så roliga ut så jag spraymålade dem vita.
Vilket lyft!
 
 
Sen valde jag Silverek, vanlig Ljung och Alunrot. Ska ha ett ljust tema då man kan behöva det när det blir lite mörkare.
 
Jag tycker det blev skitsnyggt!
 
 
Som ni ser på bilden ovan så är plantorna i etapper. Ljungen är höst och så vidare. Om man bara planterar plantorna rakt upp och ner så kommer alla i samma höjd och ger inte krukan något djup alls. Det kommer se platt och lite tråkigt ut. Eftersom dessa plantor var i samma höjd innan gäller det att mecka lite men genom att plantera i etapper ser det mycket trevligare ut.
 
 
 
Kramar Anna
 
 
 

Gunsan

Bliv himla snyggt det där.
Kram

Svar: Tackar! :D
None None

2013-08-22 @ 08:16:04



Ingela

Ja nu sticker jag nog iväg ut i garaget och ser om gubben har ngn vit sprayfärg... kul! och snyggt

Svar: Ja det blev faktiskt ett oväntat bra infall av mig igår :)Kram!
None None

2013-08-22 @ 11:52:51
URL: http://www.fjallboskogen.blogspot.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback