En helt vanlig dag på gunnebo - en mobilblogg.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Nu tänkte jag visa er en helt vanlig (regning) dag på gunnebo slott och trädgårdar i bilder och text. Jag har tagit "vanliga" bilder och inga *filterredigeradesuperfinavardagsbilder* ;)

okej, here we go!



I växthuset växer det så det knakar och däri hade vi vår första uppgift för dagen. Det är något alldeles speciellt att sitta inne bland småplantor och doft av jord medans regnet öser ner utanför.



Vi rengjorde och slipade våra sekatörer men jag var mer intresserad av. ....



rosenskäran som växtr bredvid. Mina hemma har redan fått flytta ut och har redan knoppar men dessa är på god väg de också. Så himla vackert bladverk!


Efter det förflyttade vi oss till snittblomskvarteret där de tidiga tulpanerna blandas med allsköns blommor. Alla blommor i snittblomskvarteret används till restaurangen och slottet och vissa i mat och bakverk på kafet ellet bageriet!




I gamla köksträdgården (där snittblomskvarteret ligger) vattnade vi med snigelnematoder. Detta för att slippa de förbaskade sniglarna. Håller dem borta i ca 6 veckor!



Den sista stunden på dagen rensade vi ogräs. Om det är något som är så geggigt som att rensa ogräs i regn? Nej! Sen begav jag mig hemmåt och ligger nu i soffan och läser trädgårdsdesignläxor.

Så där har ni en helt vanlig dag i gunnebos trädgårdar!

Ha det fint i regnet!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback