Ut och njut!.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Sommaren är här! Ne kanske inte riktigt men sommarvärmen har definitivt kommit till min lilla trädgård. Över 20 grader på dagen och igår vid halv elva tog jag in perennerna som stått ute på avhärdning i shorts. Hela 15 grader hade vi på kvällen. Jag tror nattfrosten är förbi nu och snart får perennerna vara ute hela nätterna med en liten filt av fiberduk ifall natten blir lite kyligare.
Jag har spenderat dagarna ute. Plockat ogräs. Klippt gräset. Vänt komposten och börjat en ny samt reparerat gräsmattan på baksidan. Ja mest gått runt och pillat lite med vad jag har lust med för stunden.
 
 
En salig blandning av påskliljor, pärlhyacinter, förgärmigej och kungsängsliljor sträcker på sig.
 
 
Vanlig förgätmigej frösår sig i hela trädgården och även i stenmuren. Det är min favoritblomma så den stoppas inte. Och när man går runt och rensar är det alltid trevligt att hitta lite nya plantor överallt.

 
 
 
Den vitbrokiga lönnen blir bara snedare och snedare för varje år men det gör ingenting. Den är för kraftig för att kunna stöttas upp nu och har faktiskt tro det eller ej haft en stötta sen plantering. Men det blir lite levande och trädet får göra som det vill. Det kanske är trevligare till höger tycker den ;)
 
Nu ska jag ut och så blomsterängen jag pratade om i förra inlägget.
I morgon börjar vardagen igen så ut och njut med er!
 

// Anna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback