Äntligen lite bilder!.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Andra dagen är förbi och jag har inte hunnit med någonting som jag velat.
Igår när jag kom hem var det till att hjälpa svärföräldrarna med flytt så det blev inget skrivit, men jag tog banne mig med kameran igår!
 
 
Tyvärr får jag inte fotografera innuti slottet då det är en säkerhetsrisk men jag kan lova att det är är helt underbart och enormt påkostad då det begav sig och även nu.
 

Gamla köksträdgården

Så igår blev det slottsvandring och utprovning av kläder samt utkvittering av verktyg. Jag kunde (självklart) inte ha några kläder och det blir till att beställa nya i mindre storlek. Sen så fick vi jätte fina verktyg.
Jag har ju tjatat om felco sekatören ett tag nu och tror du inte att det är en sådan vi får samt en riktigt trevlig japansk såg och lite knivar, tumstockar med mera. Väldigt roligt att det är riktiga kvaliteverktyg, då känns det som om de verkligen satsar på oss studenter!
 
Nya köksträdgården
 
Drivhuset med bl. a Persikor och Fikon.
 
Idag ska vi ha teori hela dagen om ogräs, vilket kanske låter lite trist men det är viktigt att veta vilka växter man igentligen plockar bort. Jag känner igen de vanligaste ogräsen men långt ifrån alla så detta ska bli riktigt spännande! Sen när jag kommer hem ska jag försöka hinna med att jobba lite på éntren så den blir uppgrävd (måste hinna sätta lökar).
 
Kronärtskockan är enorm.
 
Blommor och grönsaker blandas i en härlig mix.
 
 
Ha en underbar dag allesamman!
 
//Anna



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback