Lyckligare än jag?.


3 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Gissa vad jag fick i julklapp av min älskade sambo?
Ett växthus till det nya huset vi flyttar in i Mars.
Kan man bli gladare?
 
Så nu sitter jag och läser allt jag kommer över om växthus. Har alrig haft något så att kalla mig nybörjare är en underdrift. Det är öppningsbara fönster hit och säkerhetsglas dit-
Antingen väljer jag ett eller så bygger han ett åt mig.

Det blir inte större än 11 m2 i alla fall och jag vill ha "riktigt" glas så man ser ut. Vill ju självklart få plats med mina tomater men vill även ha ett bord och någon stol därinne.
Dessa bilder är ju rena drömmen men man får faktiskt drömma lite efter växthusdrömmar nu såhär i början av Januari och vintern inte tagit sitt största grepp om oss än.
 
Har ni något växthus eller orangeri?
 
 
 
 
 
Bilderna kommer från google.
 
 
 

Ulrika - Timjan och pioner

Men vilken fantastisk julklapp! Härligt!

2013-01-02 @ 22:03:42
URL: http://www.timjanochpioner.se/blogg



Hélena

Vilken underbar julklapp! Då går vi i samma drömmar du och jag :-) Ska bli spännande att se vad ni hittar på.
Ha det bäst!
Hélena

Svar: Ja ett eget växthus är få förunnat och egentligen spelar det ingen roll hur stort det är, bara man har ett! :)
None None

2013-01-04 @ 10:26:44
URL: http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/



Kerstin

Hej hej. Du har en jättefin blogg som jag ska lusläsa så snart tillfälle ges...

Fint av mannen. Ibland tycker man om dom lite extra.... Jag kommer lägga upp en serie med inlägg om vårat växthusbygge på min blogg. Det kanske kan vara av intresse? Det är ett hemmabyggt glashus av lite större modell. Välkommen in på bloggen och fråga gärna om det är något du undrar. Att bygga växthus är en riktig djungel.

Svar: Vad roligt! :) Ska jag verkligen göra!
None None

2013-01-23 @ 22:34:30
URL: http://snigeluggla.blogspot.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback