Första praktiken.


1 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Vi ska ha en praktik period från mitten på Maj och en månad frammåt och i vanlig ordning hade jag panik över var jag skulle vara. Vad ville jag jobba med? Anläggning? Skötsel? Design? Alltihop i en salig blanding?
Det får inte ligga för långt bort heller med tanke på att jag gillar att komma hem på en halvtimme max.
Så jag hörde av mig till Jonsereds Herrgård. Ligger ett stenkast från mig och jag kan cykla dit om jag hade varit en mindre lat person.
 
 
Herrgården ligger vid sjön Aspen som hela Lerum (centrum) ligger runt, fast halva sjön  .........      eeehh... ja ni förstår nog min beskrivning. Det är en 1800-tals trädgård som håller på att restauseras och det är invigning i år. Perfekt för mig som håller på med Gunnebos 1700tals trädgård.
 
 
Det finns även ett Café och en plantshop som heter Rosengaraget, där kan man köpa gamla sorters rosor och perenner.
 
 
Jag fick i alla fall praktikplatsen och vill börja nu, helst igår! Det ska verkligen bli roligt och jag tror att jag kommer trivas hur bra som helst. Om ni har vägarna förbi Göteborg vid den tiden eller vilken tid som helst igentligen så rekomenderar jag ett besök pronto!
 

// Anna

 

Gunsan

Förstår att du längtar.Lycka till.

Svar: Tack! :)
None None

2014-02-02 @ 10:22:48





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback