Det blommar än.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Efter nedklippning av Kantnepetan så kommer den igen, lite sent klippte jag ner den så det blir nog inte så mycket flor. Men något jag la märke till var att den är mycket blåare nu är första blomningen. Har ni tänkt på det?
Sen så har Rosenstaven kommit igång nu och krassen och Rudbeckiorna blommar på som vanligt.
Om än något rufsiga i kanten.
 
 
 
Sen har vi Pärleternellen som är helt otrolig nu. Ska flytta lite till Lilla Rummet eftersom den sprider sig en del och jag vill ha ljusa växter där. Det är sol men endå någon mörk känsla på den sidan.
Men eftersom Pärleternell är en senblommande perenn blir det till att dela den på våren.
(Ignorera den oklippta gräsmattan.)
 
 
I bakgrunden ser ni roströda Pion blad. Det första som sticker upp ur jorden i denna rabatten och det första att rosta ner.
 
Min nya krönika på Odla är ute nu och ni kan hitta den här!
 
 
Odla.nu
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback