Det sprutar lökar ur öronen på mig!.


1 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Lökar, Lökar, Lökar.
Jag är så förbannat trött på lökar.
Jag har en miljard lörkar här hemma som inte är i backen än. Jag har skrivit om lökar i min krönika. Vi har planterat lökar på skolan i ett kvarts sekel, samt att jag har artkunskapsprov på måndag. Gissa vad provet handlar om? Lökarter!
 
Så därför sket jag blanka fan i att plantera mina sista lökar idag trots att jag borde. De får komma i backen någon annan dag när jag är på lök-planterar-humör igen. Men jag har fått gjort mycket annat idag.
Jag har börjat vintertäcka mina rabatter.
 
 
Speciellt de nya för i år som inte ens sett någon jordförbättring. Det blir ett tjock lager med löv som jag förhoppningsvis kan gräva ner sen i vår. Sen får alla lite mesigare rosor ett lager med löv runt fötterna. Jag tänker inte riskera något efter våren vi hade i år, fyra rosor fick jag kasta!
 
Jag vet att den förra ägaren inte brukade täcka med löv utan med bark, men hey, löv är gratis och så blir det finfin jord av det på en säsong till skillnad från bark som tar lång tid på sig.
Vi får väl se hur det ser ut till våren helt enkelt, om ja har lagt på för mycket eller inte. Det är ju värt att pröva i alla fall. Alla knep är tillåtna när man kämpar med en styv lerjord ;)
 

// Anna

 
 

Malory - kampen mot anorexin och depression

vad mysig trädgård!

Svar: Tack! Vad roligt att du hittat hit! :)
None None

2013-11-02 @ 15:54:17
URL: http://aprilbarnet.webblogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback