Ännu mera tulpaner!.


1 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Jag har gjort det igen, beställt mer tulpaner.
Det är en vecka kvar till första advent och jag kunde inte hålla mig!
 
Det som är så bra med just tulpaner är att du behöver inte plantera dem så tidigt på året, man kan i princip spätta ner dem när tjälen kommit.
Men än har vi några plusgrader och duggregn så jag är inte orolig!
 
Inspirations "Purple, White and Pink
Inspirations 'Purple, White & Pink'
 
"Snow crystal"
Tulpan 'Snow Crystal'
 
"Groenland and Spring Green"
Tulpanpaket 'Groenland' & 'Spring Green'
 
"Blue Diamond"
Tulpan 'Blue Diamond'
 
"Merry go Round"
Tulpan 'Merry Go Round'
 
"Renown Unique"
 
"Drumline"
 
Ja som ni ser så har jag någon form av tulpansjukdom.
Det ska vara massor!
 

// Anna


Frida

Så fiiiiiiint! Satte nummer ett, tre och fyra hemma hos mina föräldrar (och massvis med andra sorters lökväxter så klart). Nu längtar jag med spänning till våren. När jag hade praktik inom trädgård i England för ett och ett halvt år sedan grävde vi upp tusentals med tulpanlökar som de haft i stadens alla rabatter. Sedan fick jag lov att ta med mig hem så många tulpanlökar jag ville men bagaget svalde bara en full ica-kasse men lycklig var jag för det!

2013-11-24 @ 22:18:45
URL: http://www.septemberbacken.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback