Triss i blom och lunden.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Rohododendron "Cunninghams White" blommar samtidigt som äppelträdet och syrenen.
Härlig doft och vad jag älskar att syrenen är vanlig bondsyren! Den frörsår sig något enormt och i morgon skall jag plocka plantor och sätta på baksidan.
 
De två meter höga buskrosorna har även fått knoppar och enligt de gamla ägarna ska även de ha en underbar doft.
 
 
Fast min petnoghet måste tyvärr leta sig in även här. "Cunninghams White" är inte en sort jag har så mycket över för. Den har en gulbrun fläck i blomman vilket gör att på håll ser den vissen ut trots att den är helt nyutslagen. Det är sådana saker jag kan gå runt och störa mig på ;).
Knopparna är det vackraste på den utan tvekan.
 
 
Men nu är det väl dags för lite bilder på baksidan.
Jag har anlagt en uteplats av sten som ska bullas in med stora växter och sen öppning mot solen. En omvänd berså kan man kanske kalla det :)
 
 
Det har även lagts på ny jord för att släta ut det och så är muren uppe längst bort där det numera står gamla vinbärsbuskar. Det är rakt om man jämför med backen som hela baksidan egentligen var.
Längst bort i högra hörnet ser ni mitt blivande hemliga rum. Det ska också kläs in med växter och därunder kan man till och med sitta när det regnar så tätt ät taket träd.
 
 
Roliga tider ligger framför mig! :)
Vilka växter hade ni rekomenderat för denna helt nya plats?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback