1 Maj.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Så våren bestämde sig för att vänta till första maj och då komma med buller och bång.
Idag är det strålande sol och 13 grader i skuggan. Helt ok :)
 
När de botaniska krokusarna givit upp bestämde sig de vanliga för att ta en sväng om till.
Mycket trevligt. I bakrunden ser ni julrosor med brända blad. Men inte kan man lura julrosor inte!
Under bladen så sträcker sig små knoppar minsann, jag undrar så vilken färg de kommer att ha.
 
 
Under roshäcken kommer det påskliljor i en vacker citrongul nyans.
Herregud så glad jag blev att de inte blev de "vanliga" :D
De nickar så vackert med huvuderna så man måste lyfta upp dem och komma riktigt nära för att upskatta de ganska så stora liven.
 
 
Men nu ska jag berätt något roligt minsann!
Jag köpte ju en blandad kartong med 50 olika sommarlökar i rosa nyanser på lidl för ett tag sen.
Dessa satte jag ner i gruset under päronträdet. Päronträdet står vid husväggen i lilla rummet.
Jag satte ner dem mest på test och tror ni inte att det har kommit upp några!
 
 
Jag satte sabelliljor "Rose supreme" (Gladiolus) längst bak och de är de som har tittat fram.
Kan ni tänka er vad glad jag blev! Mitt lilla experiment ör 40 kronor fungerade!
 
Hoppas att resten av alla olika lökar tittar fram också.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback