Puffins ros och smått och gott.


1 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Jag vet inte varför alla säger att man blir utvilad på spa. Jag är helt död och har varit så i två dagar nu.
Känner mig helt slut i kroppen och det enda jag orkade göra idag var att rensa en rabatt.
Vi har i alla fall haft en underbar upplevelse på Varbergs stadshotell och maten var superb.
Kan varmt rekomendera att åka dit.
 
Okänd doftande lilja.
 Ska flytta de vita i bakrunden till den vita rabatten. De luktar helt underbart i hela trädgården.
Note to self: Plantera mer doftande liljor i höst.

 
 
Detta är Puffins ros.
The crocus rose.
Buskros.

Puffin var min lilla perserkatt som tragiskt nog försvann spårlöst för ett år sedan.
Eftersom jag aldrig fick chansen att begrava honom så planterade jag en ros för honom.
Rosen är lika fluffig som puffin var. Snart ska jag hitta en fin sten och skriva hans namn på.
Själva rosen i sig är riktigt trevlig och kommer från Flora Linnea som barrotad. Även den har rådjuren varit på men den har växt med härlig kraft.
 
 
 
Små härliga blad med rödaktiga skott. Riktigt fin och så blir jag påmind om min lilla Puff varje dag. Den står vid entrén så man ser den varje dag.
 
Hoppas ni har en underbar tisdagkväll :)
 
//Anna

Råholskan

Hej! Så fint du har på nya bloggsidan! Har haft en liten datorpaus efter återgång till jobb och dödströtta kvällar, men nu ser jag mycket fram mot att få följa med på vägen mot trädgårdsmästare :)

Svar: Vad glad jag blir att du tycker det! :) Tycker själv det blev fint. Ja jag har märkt att du inte uppdaterat, har kollat in med jämna mellanrum :)
Kram Anna
None None

2013-08-21 @ 15:53:01
URL: http://blandtallarochbarr.blogspot.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback