Alys Fowler copycat.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Jag har för andra gången tittat igenom "Den ätbara trädgården" på Youtuben och blev otroligt inspirerad!
Inget ska förfaras i min trädgård inte.
Det syltas och saftas så det står härliga till.
 
Det skördas kryddor och torkas eller fryses in.
Just denna myntan ska bli té när den torkar helt.
Det doftar redan underbart och jag har gjort té på den färska så den torkade hoppas jag blir ännu mer smakrik.
Det är i princip det enda jag använder myntan till.
 
 
 
Skratta inte åt mina fina julklapps eticketter, det här är ingen inredningsblogg och jag tager vad jag haver :)
 
Väldigt dålig källarbild.
 
Rosgelé gjort på Hansa och New dawn.
Den blev helt otroligt god och tänk att få öppna en burk med
sommarosor från sin egen trädgård i Januari.
 
Körsbärssaft och körsbärslikör, likören ska stå och dra sig i fyra månader och sen tappas upp på flaska.
 
Röd vinbärsgelé, mina egna svarta vinbär flyttade vi på i år så skörden är nästintill obefintlig så det får bli nästa år.
 
Det jag ska göra härnäst är att använda alla våra äpplen. Det kommer bli mos, ringar, dricka, likör. You Name it!
Det är så extremt mycket äpplen på mina träd att det kommer räcka och bli över.
 

Förhoppningsvis slutar det regna snart så jag kan ta lite kort i min trädgård också :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback