Strawberry.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Jag som har fingrar som styr sig själva (borde ni veta vid det här laget) klickade hem inte mindre än 12 stycken jordgubbsplantor på Tradera för under 50-lappen.
Den vanliga sorten, Senga Sengana.
 
De kom igår och var hela, rena och friska.
Jag visste inte riktigt vart jag skulle sätta dem då jag inte vet vad som kommer upp i rabatterna. Och jag vill gärna ha dem i rabatterna. Blanda blommor och ätligt är det finaste som finns.
 
De ser kanske inte så mycket ut just nu, men rotsystemen var stora och fina.
 
Jag satte tre framför roshäcken.
 
 
Fyra i pion och liljerabatten.
 
 
Tre i surjordsrabatten med magnolian.
 
 
Och två ska sitta i krukor på balkongen.
 
Idag blir det till att fortsätta med baksidan. Det går trögt. Mycket trögt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback