Sovrummet.


1 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Baksidan har jag döpt till sovrummet.
Det är bara för att både huset och de enorma träden skuggar.
Här växer idag Gullregn, Vitbrokig lönn, surkörsbär och ormbunkar.
Alltså perfekt för en lund/woodland!
 
Så här ser det ut nu.
 
 
Risisgt och bösigt med en massa gamla buskar och träd som de förra ägarna enbart lagt på varandra i ett hörn.
Jorden under är såklart fin men det är ett jäkla jobb att rensa bort allt!
Jag vill ha ordnade kompostbehållare för trädgården, tre stora fack i trä där högarna idag ligger.
 
Eftersom vi har flyttat till centrum så får jag heller inte elda upp allt som jag vill, stor besvikelse och genast dubbelt så mycket jobb genom att frakta bort det till hultet.
 
Här har ni mer bilder som är tagna i dag (skämtar gud med snön eller vad!?) de är tagna från mitt ena köksfönster.
 
 
 
 
Eftersom framsidan är i någorlunda skick kommer jag fokusera på baksidan tills den är klar.
I år blir det till att planera gångar,gräva rabatter, plantera buskar och träd samt höja marken och bygga en mur.
 
 
 

Gunborg Uhno

Ser ut att vara mycket jobb med den högen.Men tänk så härligt när det är gjort och du kan börja fixa som du vill ha det.Kram

Svar: Ja fy förarbetet brukar alltid vara det tråkigaste :P Kram
None None

2013-04-12 @ 09:57:57
URL: http://www.tradgardsdrammar.blogspot.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback