Håll fingrarna i styr.


2 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Lidl ligger precis bredvid oss och jag brukar handla där.
Däremot har jag aldrig handlat vare sig växter eller gödning/jord.
Joo de där paketet med lökar kom jag på nu (fan fan fan de måste ner i jorden).
 
Men så igår när jag var och handlade hade de fått in bärbuskar, mest de vanliga.
Vinbär har jag redan tre mastodontbuskar och både hallon och björnbär plockar jag ute i skogen. Orkar inte hålla på och klippa och ha mig :)
Men något jag saknar är krusbär. Jag fullkomligt älskar krusbär. Helst omogna och lite sura.
Min pappa har två stora buskar och det är inte längre så vanligt att man har krusbär i trädgården.
 
 
Varför inte tänker jag? Det är goda bär, relativt lite skötsel när den har etablerat sig och den kan bli hur gammal som helst. MER KRUSBÄR ÅT FOLKET!
 
 
Så det fick bli en liten taning planta. Hade tänkt köpa "riktiga" krusbär längre fram men det här blir ett litet test. För tjugo spänn får det bära eller brista.
Så nu ahr den legat och dragit vatten i ett dygn och gud vad torr den var. Jag vet att de är drivna innomhus gud vet vart men nu är det plus dygnet runt så den får klara sig ute bäst den vill för idag ska han ner i jorden.
 
Frågan är nu bara vart jag ska ställa herrn. Sol och luftigt annars får de mjöldagg. Jaja vi får se senare idag.

Gunborg Uhno

Hämtade en krusbärsbuske ovanför i skogen och satt i en stor kruka.Någon har satt bärbuskar där för länge sedan.Och den ser ut att ha överlevt vintern ute.Gillar också sura krusbär.Kram

2013-04-19 @ 11:31:42
URL: http://tradgardsdrammar.blogspot.se



Lisa/Lisas trädgård

Tack för din hälsning hos mig :-) Nä, jag finns inte i Göteborg, du får ta en tur till Mariestad om du vill titta in hos mig ;-) Såg att du tänkt dig trädgårdsutbildning, det har vi en fin här i Mariestad, på DaCapo, som ligger under Göteborgs universitet. Krusbär är gott ! Jag är uppväxt i en trädgård med krusbärshäck mot grannen...24 buskar. Gissa om jag ätit mycket krusbärskräm i min dag ;-)
Ha det fint !
Lisa/Lisas trädgård

Svar: Hej Lisa!
Vad kul att du titta in, jag får väl komma förbi när jag är i närheten :)
Jag ska gå trädgårdsmästarutbildningen här i gbg men har kollat in er också! :) Om jag inte kommer in i år så läser jag några fristående kurser ur programmet på slu. Är riktigt taggad! :D
None None

2013-04-19 @ 23:44:17
URL: http://blog.lisastradgard.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback