Så vi börjar om.


0 kommentarer / Datum: / Kategori: Allmänt
Nytt år och nya planer. Jag tänkte jag skulle börja med bloggen igen som legat nere ett bra tag.
I mars flyttar vi till ett drömhus, många hade tyckt att vi redan bor på en drömtomt men inte jag.
Den nya tomten är fullpackad med prydnadsbuskar och träd. Fruktträd och bärbuskar. Perenner och rosor och allt däremellan. Det ska bli jätte spännande att flytta dit och upptäcka allt som en gammal uppvuxen trädgård gömmer.
 
Det blir som ett stort paket med en massa överraskningar. Jag längtar så jag spricker till slutet på Mars.
Sen till hösten börjar jag min utbildning som trädgårdsmästare på Göteborgs Universitet. 
Kan man vara lyckligare än jag? 
Detta året kommer erbjuda så mycket roligt men också hårt jobb.
Men vad gör lite ärligt svett i pannan om man älskar det man gör?
 
Nu får jag nöja mig med att läsa frökataloger tills ögonen brinner. Läsa igenom den stora växtlistan som jag fått av ägaren till trädgården och lära mig så mycket jag kan om allt som växer och knakar i min nya trädgård.
Har ni några mål eller planer för 2013?
 
 
//Anna



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback